NYTT ÅR MED NYA MÖJLIGHETER

Ja, så var det nytt år igen. Måtte det bli bättre än 2008. Det var ett riktigt skitår. Mitt drömjobb förändrades pga att kontoret lades ner. Det, tillsammans, med en del strul i privatlivet, gjorde att jag "gick in i väggen". Sedan har det varit den ena infektionen på den andra. Hade det inte varit för att mitt älskade, första, lilla barnbarn föddes på nyårsdagen 2008, så hade det inte funnits något bra med det året.Nåväl, jag lyckades ju faktiskt hitta mig ett nytt arbete i höstas, som hitills verkar lovande. Tänk,det gick att plocka fram något bra med 2008, trots allt.

Med lite sviter från senaste infektionen kvar i kroppen sitter jag i alla fall här nu och fantiserar om vad 2009 kan ha i sitt sköte. Hänger det bara på mig, så ska jag se till att det blir bra. Det som hägrar mest just nu är en resa till solen, värmen, äventyren, sevärdheterna, festerna å allt det där som sätter guldkant på tillvaron.
För första gången i mitt liv ska jag resa utomlands med en kompis. Inte med vilken kompis som helst heller, utan med den absolut bästa. Vi håller just nu på att kolla upp när och vart vi ska åka,men innan det blir resa av ska jag äntligen få stå på scen igen.

Förra året blev det inga teaterföreställningar för min del. Jag prioriterade min dotter och barnbarnet. I år är läget annorlunda, så nu är jag på banan igen. Det ska bli så underbart att få vara med i gemenskapen igen och tillsammans få framföra det vi skapat för publiken. Ja, den här gången blir det annorlunda mot tidigare föreställningar. Förut har vi spelat färdiga, kända verk. Nu blir det typ en cabaré,som varvas med färdiga manus och egenskrivet material. Vi kommer dessutom att visa upp våra föreställningar på ett café, där lättare mat å dryck kommer att serveras under tiden. Är mitt i inläsningen av mina roller. Blir premiär i slutet av februari.Som ni hör så är jag lyrisk över detta.
Ja, det var resor å teater. Mera då? Ja, jobbet är ju fortfarande nytt. Hoppas att jag kommer nå dit jag vill med det. Åsså, det där med det psykiska måendet. Ja, det måste jag också jobba vidare med. Jag kämpar med en del frågeställningar och behöver komma till vissa beslut. Måtte detta lösa sig under 2009.

Med det önskar jag er en GOD FORTSÄTTNING på det nya året. Hur ser det ut för er tro? Vad drömmer ni om?

Kommentarer
Postat av: Vännen

Lancarote?? Är det som kanarieöarna tro? Eller Teneriffa?? Vad tror du?

2009-01-04 @ 15:02:02
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lancarote?? Är det som kanarieöarna tro? Eller Teneriffa?? Vad tror du?

2009-01-04 @ 15:02:09
Postat av: Vännen

Oj jag upprepade mej visst! ler

2009-01-04 @ 15:02:49
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Angelica

2009 kommer att bli ett grymt bra år mamma, ett nytt år med nya chanser! Jag älskar dig!

2009-01-04 @ 22:16:41
URL: http://angelyangel.blogg.se/
Postat av: Molls

Ja Gott Nytt År i efterskott :P typ

Jag hoppas också att detta året ska bli bättre :) Jag hoppas att jag lärt mig tillräckligt av mina misstag så jag kan göra detta till ett bättre år.

Lika bra att bestämma sig, man bara GÖR det till ett bättre år.

Ta hand om dig

2009-01-06 @ 15:01:30
Postat av: Ulrika

Hej!

Jag halkade in här hos dig och fastnade direkt. Tack för att du delar med dig av ditt liv.

Hoppas 2009 blir ett riktigt fint år för dig och lyckat ill med tiatern.

Var rädd om dig.

2009-01-06 @ 16:19:44
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Jag själv

TILL ULRIKA:Kikade just in på din blogg och blev lika fast som du blev i min. Lämnade en kommentar till inlägget om hur ditt mirakel blev till.

2009-01-06 @ 19:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback