I GLADA VÄNNERS LAG

Ha, nu trodde ni allt att ni sluppit ifrån mig, men se det har ni inte. Även om jag inte synts till här på bloggen på ett tag, så har jag bara varit runt knuten. Å vad har jag gjort där då? Det skulle ni allt bra gärna vilja veta va?! Jaha, bland annat har jag firat påsk i goda vänner lag, i familje-slag och ensam å svag. Njae, det stämde väl inte helt å fullt. Jag var i alla fall ledig i hela 10 dagar över påsken. Riktigt gött må jag säga. Jag hann å hitta på roligheter med lill-tjejen. Universeum å biblioteket bla. Det blev fika med min party-kompis och våra respektive. Det blev påskamat å dryckenskap med tjocka släkten på påskafton. Åsså stor-dottern, barnbarnet, svärsonen och hans föräldrar på middag, 20- frågor-spel och karaoke,på påskdagen. Självklart blev det också en hel del städa, handla å pynta, men det var inte precis det som tillhörde höjdpunkterna, så det behöver vi inte prata om.
Nåväl, nu har man i alla fall kommit i gång att jobba igen. Blev en rätt spännande vecka faktiskt. Blev ombedd att komma till en arbets-grupp  som både misst sina jobb och en arbetskamrat. Jag skulle ge dem krisstöd och "föreläsa" om stroke och krisreaktioner mm. Inget märkvärdigt, tycker ni kanske. Nä visst, men inte helt lätt,då det handlar om socialt, psykiskt och/eller fysiskt  handikappade människor. I vilket fall som helst kändes det väldigt bra efteråt. Responsen värmde i hjärtat.
 Och i går blev jag varm i själen också. Eller det kanske är samma sak som hjärtat? Jag menar, själen kanske sitter i hjärtat? I vilket fall som helst så var jag på massage och ansiktsbehandling. Sen gick jag hem å lade mig i solstolen ute i trädgården och tog en tupplur.
Som pricken över i:et ringde min bästa vännina. Hon är i uppror inombords, men trots det, så bubblade det ut en massa tokigheter hur hennes mun igår. Jag var inte sen att haka på. Hade någon hört oss (hmmm, maken gjorde visst det) skulle de garanterat trott att vi var fulla. Jag hade inte druckit en droppe. Hon hade tagit två cider. Nä, som sagt, vi var inte påverkade, annat än av varann. Attans vad det var härligt att få skratta så mycket!
Å extra gott att få göra det med henne. Hur det än är så påverkas man ju av när ens nära å kära inte mår bra.
Jag har i alla fall bestämt mig för att försöka njuta av livet. Det är så mycket lättare nu när det är vår. Idag tex har jag skurat altanen å utemöblerna. Maken har tvättat grillen, så om en stund är det dax för grillpremiär. Får nog bli lite röd-tjut till det. Har inte så mycket kvar bara, om jag nu måste dela med mig till de andra. Vilka då? Jo, stor-dottern, svärsonen, barnbarnet, maken, makens son (å hans kompis) å min son. Lill-tjejen sover över hos en kompis, så henne behöver jag inte tänka på. Föresten, det hade jag ju inte behövt annars heller. Å det finns faktiskt fler, som jag inte behöver, eller tom inte SKA dela med. Med andra ord, så räcker nog vinet.
Tjöta, babbla å tramsa kan jag ,som ni märker och förstår, utan berusnings-dryck. Fast MED berusnings-dryck...................oj,oj,oj, då kan vad som helst hända. Så håll utkik, jag kanske kommer tillbaka senare ikväll!

Kommentarer
Postat av: Anki

Äntligen kom det på pränt det jag väntat på hela dagen! Men har du inte glömt något som du också skulle skriva om? Läs min blogg!

2009-04-18 @ 23:27:34
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anki

Glömde att KRAMAS

2009-04-18 @ 23:28:01
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback