VÄLKOMMEN HIT!

Det kanske är lättare sagt än gjort, att känna sig välkommen ,menar jag. Utseendet och namnet på min blogg är kanske inte så inbjudande, men den symboliserar det jag i huvudsak vill förmedla här.Jag tror ni förstår att det handlar om kvinnomisshandel.Det är nu många år sedan som jag levde mitt i detta helvete, men i minnet är det fastetsat förevigt.Kanske inte varje liten händelse. En del har jag säkert förträngt för att det gör för ont. Maktlösheten,uppgivenheten ,rädslan och den själsliga självutplåningen går däremot inte att förtränga.Att skriva om allt detta kommer inte bli lätt. Det är som att återuppleva det igen. Det är samtidigt lite meningen med det hela. Jag har nämligen aldrig riktigt bearbetat det och så här långt efteråt kan jag se att jag borde ha gjort det. Jag hoppas förutom detta kunna hjälpa andra som befinner sig mitt i eländet eller den som inte lyckats bli hel igen efter att ha tagit sig ifrån det.Min förhoppning är också att ni andra, som är lyckligt förskonade från detta fasansfulla ,ska få en bättre förståelse för oss misshandlade kvinnor.
Ja, som ni förstår kommer här rymmas mycket tungt, djupt och allvarligt, MEN för att både ni och jag ska orka ta in allt detta kommer jag varva dessa återblickar med mitt liv här och nu. Givetvis består även det av vissa nedgångar, men också av en hel del uppgångar.Eftersom jag är en livsnjutare i grund och botten, så lovar jag er att ni kommer få ta del av allt det härliga, underbara, roliga och vackra som finns runt omkring mig och som också ryms i min själ.
Jaha, med det tänker jag avsluta mitt första egna blogg-inlägg någonsin. Många fler ska det bli.
Hoppas ni hänger med?!



Kommentarer
Postat av: A.

Jag är så glad att du skriver! Detta kommer att hjälpa så många. Även mig,att förstå. Kramar / A.

2008-10-20 @ 08:39:32
Postat av: Fixarmorsan

Äntligen!!! Som jag har väntat på detta ögonblick jag vet att du har mycket att skriva om. Och du kommer att hjälpa många andra med detta.

Massor av Kramar till världens bästa kompis.

2008-10-20 @ 21:32:26
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Sanna

ska bli kul å följa din blogg :)

2008-10-20 @ 21:36:49
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: Bammie

Starkt av dig att ta tag i en så hemsk sak och att skriva om den. Jag skall följa dig.

Många kramar

Elisabeth

2008-10-21 @ 02:02:18
URL: http://bammiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback