OMTANKE, KÄRLEK OCH POESI

Det är inte precis någon räser-fart på mitt blogg-skrivande. Tänker många gånger att jag ska skriva, men ofta blir klockan för mycket och jag för trött att orka tänka. Några rader om ditt å datt borde jag väl kunna få ner i alla fall, men för att skriva om mitt förflutna krävs kraft i massor, så den historian kommer nog ta sin tid att få klar.

Den här dagen har, som de flesta av mina dagar, varit fylld till bredden.Trots att det är Fars Dag var jag tvungen att åka till Gekås i Ullared för att byta lite saker och då var det lika bra att passa på att handla lite julklappar mm. Väl hemma vände jag i princip i dörren för att åka till min pappa med en liten fars-dags-present.Efter någon/några timmar där var jag hemma igen och då kom dottern, hennes pojvän och mitt älskade lilla barnbarn på besök för att fira "far i huset". Helt hysteriskt egentligen! Jag menar det här med Fars Dag och Mors dag. Det borde väl inte behövas speciella dagar för att bry sig om sina föräldrar och inte sjutton är det väl presenter som är beviset för omtanke och kärlek. I så fall kan man undra varför inte Barnens dag har samma uppmärksamhet.
Nåväl,kanske är det bra ändå att dessa dagar finns för en del människor. Då, om inte förr, finns en anledning att ta kontakt.

Från det ena till det andra, så funderar jag på att utöka min blogg med lite dikter emellanåt. Jag har alltid tyckt om att dikta i födelsedagskort och till sånghäften mm. Mestadels har det blivit på rim. Nyligen prövade jag att skriva känslosam och djup poesi utan rim. Syftet var att skriva något till nästa föreställning i den teatergrupp som jag är med i.Roligt nog fick jag mycket positiv feeedback.Till och med så mycket att dessa dikter kommer att vara med i ett framförande på våran föreställning i mars-09. Skulle velat lägga upp dikterna här på bloggen, men som ni förstår får det vänta tills efter vi har spelat klart. Däremot kan jag tänka mig att dela med mig av annat jag har skrivit, så håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag väntar på mer inlägg...du har mycket att dela med dej av. Kram

2008-11-10 @ 19:04:58
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback