LUST & FÄGRING STOR

Äntligen börjar jag hitta tillbaka till mitt rätta jag! Så skönt att slippa vara dyster-Fia mera. Om nu 2008 var ett bedrövligt år å 2009 inte mycket bättre, så känns 2010 dessto mer lovande.
Året har knappt börjat, men det har börjat bra. Jag har varit ledig från jobbet de första 10 dagarna. 10 dagar fyllda av kalas och nyårsfirande, men också av lugn och ro. Jobb-starten igår kändes helt okej. Dels för att jag har fått laddat batterierna, men också för att vi går in i en lugnare period samtidigt som jag har fått stöd och hjälp med en del psykiskt pressande uppgifter.
Som "grädde på moset" ska jag att vara ledig en dag i veckan under, till att börja med, 6 månader. En dag som jag tänkt ägna åt det jag bäst behöver för stunden. En dag som inte bara kommer få mig själv att må bättre utan även min familj.
Jag vet inte om det är tanken på denna dag som fått lust och engagemang att vakna till liv inom mig eller om jag helt enkelt är klar med det som varit. Oavsett vilket så känner jag nu en brinnande längtan och en fast beslutsamhet att gå en kortare utbildning som ger mig möjlighet att hjälpa andra genom coachande eller terapeutiska samtal. Lika stor är min längtan efter personlig utveckling, så därför har jag anmält mig till en kurs som är en kväll i veckan i 10 veckor. Det är högst troligt att jag också kommer att åka på en annorlunda helgkurs i liknande anda.
Jag tänker, inom kort,även ta tag i den fysiska träningen igen.
Med lust och engagemang kommer också tro, hopp och kärlek tillbaka och det känns underbart att veta.
Att 2010 dessutom kommer skänka mig ännu ett barnbarn och en 2-veckors utlandsresa (troligen Thailand) för att fira makens 50-årsdag bland mycket annat förstärker ytterligare den spänning, förväntan och glädje jag känner.

2010 kommer att bli fantastiskt!



Kommentarer
Postat av: Party-pinglan!

Gött när allt går åt rätt håll!! Du vet att jag tränar på She Shape,ifall du vill hänga på. Har precis kommit igång efter helgerna nu,skönt.Vi har bokat Thailand 22 Nov,om man ska ha någorlunda pris får man snabba sej,det börjar redan ta slut...Kram!!!

2010-01-13 @ 07:59:57
Postat av: Ulrika

så glad jag blir att läsa här hos dig. Skönt att det går åt rätt håll och att du känner dig så positiv och förväntansfull.

Underbart!

Jag har aldrig tagit illa upp för något du skrivit till mig. Du ger mig tröst och styrka och jag är glad för dina kommentarer.

Sov gott.

Kram

2010-01-13 @ 23:23:01
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Anki

Kan du inte dela med dej av din nya energi som du hittat? Jag är så glad för din skull!

2010-01-14 @ 10:55:38
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: messan

Ja, det kommer bli ett fantastiskt år!!! Det har jag bestämt:) Hur går det med nya bloggen?

Ha en underbar helg!

Kramar

2010-01-16 @ 09:57:10
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt att läsa,härlig energi!

Jag har skickat mail till dej.

Kram

2010-01-19 @ 08:58:18
Postat av: marie

Glömde skriva att det var från mej... kram igen

2010-01-19 @ 08:59:15
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: messan

Livet har ju så mycket möjligheter gäller ju bara att plocka rätt ibland:) Jag hugger in på skaldjur och laxen istället;)Mumsa på rostbiffen du!

Skriver du något på den andra bloggen?

Sov gott!

Kramar

2010-01-19 @ 22:07:03
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: marie

God morgon!!!

Har du kommit på dina 3 saker nu?!???

Det tror jag....

Jag har svarat ditt mail.

Kram o må så gott

2010-01-20 @ 10:23:04
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Teater Mikaela

Hej på dig!

Från Larry Söders blogg till Ingrid Höglinds och från den hittade jag till din! Vad glad jag är för det. Nu har jag läst den från början till slut, det tog 2,5 timme! Tvivla aldrig på dig själv eller det du skriver. Det gör ont i hjärtat att tänka på det du gått igenom, det är fantastiskt att du orkar dela med dig. Bra att du tar det i din egen takt!

Jag följer bara tre bloggar. Din blir min fjärde. Se det som en komplimang. Jag sållar russinen från kakan :-) Ta hand om dig, hoppas vi ses på en scen någon gång snart igen. Jag är väldigt sugen!

2010-01-22 @ 22:35:24
URL: http://rymdnoja.kungsbackaonline.se/#home
Postat av: Kjell Haglund

Hej



Härligt att läsa alla underbara insikter som du har!



Lycka till med ditt fortsatt liv.



Med Ljus och kärlek

Kjell

2010-01-28 @ 13:30:25
URL: http://www.kjellhaglund.com
Postat av: Bammie

Vad härligt det låter med ett positivt 2010. Kul att du skall bli mormor igen och jag hoppas att ni får en härlig semester.

2010-02-23 @ 18:00:35
URL: http://bammiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback