SJUKT

Snacka om enveten förkylning! Nu har jag varit hemma från jobbet i 9 dagar. Var hos doktorn i tisdags eftersom jag behövde läkarintyg from igår.Hostar precis lika mycket som förut, men okej, det går väl att jobba för det, men att jag blir andningspåverkad och får hjärtklappning vid minsta ansträngning ser åtminstone jag som ett arbetshinder. Enl läkaren lät lungorna i alla fall okej. Jag fick lite hostmedicin och kortison-nässpray och blev sjukskriven tom idag. Är väl kanske något bättre i andningen,men hjärtat rusar fortfarande emellanåt och jag är trött, men det är väl bara att bita ihop och gå till jobbet imorgon ändå.

Min chef ringde mig förvånansvärt nog igår föresten.Han chockade mig med att fråga hur jag mådde och om han kunde göra något för mig bla. Vet inte hur jag ska tolka denna plötsliga medkänsla. Har han vaknat upp/fått sig en tankeställare efter vårt samtal eller skulle han bara luska i min sjukfrånvarorsak och kolla ifall jag ljög för att slippa jobba.Inte lönt att spekulera i det.
För mig är han körd ändå.

I tisdags föresten, var jag på väg att lägga ut en länk här för att stolt visa upp min dotter som var med i direktsänd tv.Jag hejdade mig dock när jag kom på att då röjer jag min anonymitet här på bloggen.Ibland känns det tråkigt att min blogg måste vara så anonym, men det beror ju på att den egentligen startades för att jag skulle dela med mig för egenterapi och stöd åt andra av mina år av kvinnomisshandel.Jag har tidigare frågat er läsare om jag borde göra en blogg till där jag kan vara mer öppen, men har fortfarande inte bestämt mig.Jag vill i vilket fall som helst inte lägga ner den här, men jag funderar däremot på att ändra namn och utseende på den,då huvudsyftet med bloggen förändrats.Frågan är om jag fixar att hålla igång två bloggar. Om jag inte gör det och då väljer att lägga ner den här gäller det ju att jag får nya läsare.Jag får ju knappast någon draghjälp via den här bloggen, eftersom jag inte kommer att länka samman dem, får då röjs min identitet.
Ja, jag säger då det, är det inte det ena, så är det det andra, att grubbla över.


Kommentarer
Postat av: Gråbossen

Börja med en ny blogg, Marie. Då kan du skriva av dig en massa. Bloggvänner på den här kan du väl ge ett personligt tips med den nya bloggens länk. Då blir ju inte bloggarna direkt sammankopplade. Kommenterar du andras bloggar så får du ju automatiskt nya bloggvänner. Jag hittade ju denna bloggen via dina kommentarer hos mig. kör igån - du behöver något nytt nu.



Det som har hänt kan du inte ändra - framtiden har du alla möjligheter att påverka.



Kram /Bosse

2009-11-12 @ 21:25:33
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag håller med min kloka farbror han har verkligen blivit klok på äldre dar.

2009-11-12 @ 22:05:30
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Svårt det där med bloggen, förstår hur du tänker.Jag är ju hyfsat anonym på min blogg också ;) Men att driva två bloggar kanske blir ett påhäng om man känner krav att uppdatera bägge ofta?

Jag hoppas att jag får hänga med till den nya också om du gör en sådan :)



Hur gick det att jobba? Fixade du det?

Krya på dig vännen!

Kramar om!

2009-11-14 @ 18:18:59
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: maja

hOPPAS DU KRYAR PÅ DEJ!!!!

Om du fixar en ny blogg hoppas jag få hänga med på den färden.

Ha en skön söndag.

kram

2009-11-15 @ 12:00:37
URL: http://majakjerulf.blogg.se/
Postat av: messan

Ibland hamnar man i såna situationer när man skriver anomymt...känner igen mig. Gör det som känns bäst för dig i hjärtat.

Hoppas du mår bättre nu! Mysigt ni hade igår:)

Kram

2009-11-16 @ 12:57:26
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: marie

Hoppas du har det bra!!!

Komentaren här ovanför var inte från min dotter utan från mej...jag glömde ändra adressen....

kram på dej

2009-11-17 @ 12:34:53
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback