NYTT HUS Å NYA GRANNAR

När huset var färdigrenoverat så flyttade vi. Hans syster hade,från att ha bott i en sommarstuga, nyligen bytt upp sig till en villa, som var betydligt nyare och fräschare. Då vårat hus var från 40-talet,om än fullständigt omrenoverat, så ville HAN inte vara sämre än sin syster. Så vi flyttade, mot min vilja, till ett nyare hus i samma område som hans syster. Fördelen var att det inte fanns så mycket som behövde göras med huset. Därmed inte sagt att HAN slutade bygga och fixa. Övervåningen på huset var inte inredd, så det blev det första projektet. Sedan blev det altan på både bak- och framsida.Till dottern gjorde HAN en lekstuga, lika exclusivt byggd, som ett riktigt hus. Även om HAN hade att göra, så var det inte lika stressigt längre. Det fanns egentligen tid för att träffa vänner och släkt. Det enda var att det inte fanns några vänner kvar och släkten syntes bara till om de blev inbjudna och det blev dem sällan.Vi började umgås lite med våra närmsta grannar. Drack kaffe någon gång å sådär.Vid ett tillfälle blev vi bjudna på fest. Med viss tveksamhet gick HAN med på att gå dit. Jag kände mig påpassad hela kvällen. Även om HAN själv dansade med andra, så höll HAN hela tiden ögonen på mig. Oturligt nog, för mig, råkade jag dansa mer än en dans med grannen och till råga på allt, så blev det också en tryckare.
Inför alla på festen höll HAN god min, men jag kände hela tiden att jag gått över gränsen. Jag bävade för att gå hem och bli ensam med honom. Vad som hände när vi kom hem minns jag inte riktigt. Att jag blev utskälld, hånad och kallad hora och liknande kommer jag dock ihåg.Om jag fick stryk vill jag låta vara osagt, men förmodligen var det så, för så långt in i vårt förhållande kan jag inte tänka mig att jag någonsin förskonades från att bli slagen när jag "gjort fel".

Kommentarer
Postat av: Anki

Du vet vad jag tänker! Jag tänker inte skriva det här! Kram

2009-05-23 @ 21:42:58
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback