RESPEKT & ÖDMJUKHET

Borde väl inte sitta här så sent å skriva egentligen, men tiden går så fort när man surfar runt bland vännerna på Facebook och i blogg-världen. Jag har sagt det förut, att man möter många människoöden i bloggarna. Att våga lämna ut sig är att ta en risk. Det kan innebära att man får stöd och nya vänner. Det kan dessvärre också betyda att man blir förnedrad och kränkt, vilket jag tycker är fruktansvärt.Det är just ett sådant påhopp som gör att jag bara måste skriva ner vad jag står för. Jag har lämnat kommentarer i den personens blogg och jag har skrivit till den stackars påhoppade människan. Nu är det dax att göra min röst hörd här!
Jag tycker att alla människor är värda att behandlas med respekt oavsett hur de är, vad de gör och vad de tycker, tänker och känner.Alla bär vi på en ryggsäck fylld av upplevelser av olika slag,som naturligtvis har format oss till dem vi är. I denna ryggsäck finns orsakerna och förklaringarna till vår unika personlighet.Jag är beredd att se och lyssna till detta. Jag vill försöka förstå. Även om jag inte kan förstå för att det är för svårt eller för att jag ser saker på ett annat sätt behöver jag inte dömma andra människor. Jag kan ändå vara ödmjuk inför dem.









Skönt....... nu har jag fått sagt det och därmed kan jag sova lugnt.

Natti, Natti!


Kommentarer
Postat av: Malin

Det där var klokt sagt!! JAG INSTÄMMER HELT OCH FULLT. iNGET KRÄNKANDE HÄR TACK, PASSAR DET INTE, SÅ ÄR DET BARA ATT SLUTA LÄSA, ELLER HUR!! Hoppas din dag blir solig! Kramiz M

2009-04-02 @ 08:22:48
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Anki

Som vanligt har du helt rätt men vad är det som har gjort dej upprörd? Kramar i massor till min bästa vän.

2009-04-02 @ 19:03:51
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller helt med! Och vissa saker kanske man kan tycka tyst, i alla fall inte säga det till personen det handlar om.

2009-04-02 @ 22:48:09
Postat av: Ulrika

Jag håller helt och hållet med dig, du har satt ord på mina tankar.

Tack för din lugnande kommentar ang Jens. Det är säkert som du skriver.

Han har hostat som bara den hela kvällen och snörvlar så jag tror det är en förkylning på g också.

Massor med kramar till en fin vän.

2009-04-05 @ 23:27:33
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet inte vad jag skall ta mej till.?

2009-04-06 @ 07:43:37
Postat av: matilda

Sv: Oj, tack så jättemycket :) Jag skriver bara som jag känner. Under både "Ord&Sånt" och "När hjärtat inte orkar" finns det fler liknande inlägg :) läs gärna dem och lämna kommentarer!

Och jo, jag är 17 år :)

2009-04-06 @ 08:56:58
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback