DAGS ATT TA FARVÄL?

Nu har jag kommit igång med min nya blogg och jag måste medge att det känns roligare att skriva i den än här. Det känns på något sätt som om jag är färdig här. Som om jag har gått vidare och därför inte behöver den här platsen längre. Ändå har jag inte riktigt velat släppa taget. Ändå har jag inte riktigt vågat tro på att det goda ska hålla i sig. Jag trodde att jag snart skulle behöva återvända hit för att skriva av mig om något jobbigt som hänt eller mitt dåliga mående. Visst, det kan väl fortfarande hända, men varför ska jag vänta på det. Nä, det har jag ingen lust med. Det är slöseri med energi.Jag tänker leva här och nu. Jag vägrar att låta det jag är mindre nöjd med ta överhanden. Jag har bestämt mig för att fokusera på det goda i livet. Jag ska få det goda att växa. Borde jag inte då släppa taget och låta denna bloggen gå i graven? Att ha den kvar är på något sätt som att låta dörren stå på glänt till det dystra mörkret. Som om jag inte riktigt tror på mina egna visioner.Jag borde stänga dörren för gott. Spika igen den. Eller hur? Fast den har kommit att bli en kär vän i nöden. Inte kastar man bort en vän för att man inte längre behöver den?Kan man ta en paus då? Känner mig så villrådig. Hjälp mig! Hur hade ni gjort?




Kommentarer
Postat av: Anki

Stäng inte den! Låt den bara gå i vila som en milstolpe som du klarat av! Kram

2010-02-08 @ 17:42:27
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Nova

Snälla! Stäng inte ner den här bloggen. Låt den vila,jag brukar botanisera bland dina texter och dikter med jämna mellanrum. Du ahr bjudit på så mycket klokskap!

2010-02-11 @ 13:12:37
Postat av: Mikaela

Det är inte fel att stänga ner den. Du har ju alltid möjlighet att starta upp den igen om du skulle vilja. Förhoppningsvis behöver du inte det. Att ta farväl av bloggen "på riktigt" tror jag skulle hjälpa dig lite ytterligare på den resa du redan börjat. Men det är bara vad jag tror.

Lycka till med vad du än bestämmer dig för.

För det är naturligtvis inte heller fel att låta den vara kvar :-).

2010-02-11 @ 14:19:11
URL: http://www.kungsbackaoline.se/rymdnoja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback