NYTT & UTBYTT

Så var det ny vecka igen. Helgen rullade fort förbi som vanligt. Igår rullade den lite extra långt. Det blev en utflykt på några timmar tur och retur. Tur var vi två i en och retur en i två. Vadå??? Jo, jag och mannen tog våran bil för att åka och titta på en annan bil som var till salu. Sonen ska börja övningsköra (och dottern håller på), och det är lite bökigt att få till det med körnings-tillfällena. Vi har nämligen ingen lämplig bil för detta ändamål. Inte helt lätt att börja sin bilkörning i en automatväxlad Volvo X90, eller hur? Nu är det löst i alla fall. Vi slog till och köpte objektet, som var en Saab 900 med manuell växellåda. Hem åkte vi således i vars en bil. Sonen, som inte visste vad vi gjort under dagen, blev mäkta förvånad när det plötsligt stod ett "raggaråk"på utsidan. Ja, med stripes på sidorna och därbak finns det nog vissa liknelser.Min mann funderar därför på att ta bort stripsen, vilket möter vilda protester från sonen. Bilen är ju dock inte hans. Vi kommer naturligtvis använda den till mer än övningskörning. Vad säger ni? Ska vi behålla stripsen eller inte? (Till Ulrika: Bilen är svart med silverstripes som kan liknas vid eldflammor, på sidorna)
 
Jag har förnyat lite hemma också. Nya gardiner i sovrummet ( Till Ulrika:Ljus botten med löv i brunt, beige och svart) och i sonens rum (Till Ulrika: Svart-vita fyrkanter med cirklar i ),samt lite nya prydnadssaker. Bjuder på  bilder på en del  av det med.
  
Det är väl ingen ideé att fråga efter era åsikter. Jag menar, smaken är ju ändå som baken dvs delad.
Det viktigaste är att jag själv är nöjd och det är jag. Attans vad lite nytt kan göra en på glatt humör!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-31 @ 09:18:09
Postat av: Partypinglan i Hede

Tycker ni ska ta bort stripsen.Ser ut som det är avskavt,i alla fall på bilden.. Kanonfina gardiner,gillar dom med löven på, Kram!!!

2009-03-31 @ 09:20:45
Postat av: Anki

Behåll raggaråket i det skicket så vi har något att åka runt torget med! Det går ju inte i min Peugot eller eran Volvo. Nä du fräcka brudar i fräckt åk!



Kram

2009-03-31 @ 19:19:53
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anki

Fina gardiner!!!!

2009-03-31 @ 19:20:28
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: ansa

Jag tycker du ska behålla stripsen.Kanske sonen vill ha bilen när kortet är klart.Häftiga gardiner.

2009-05-08 @ 15:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback