KÄRLEKSTECKEN

Det där med Alla Hjärtans dag känns inte så viktigt för mig, men visst blev jag glad när min dotter kom förbi och lämnade röda rosor till sin familj. Mer blommor och choklad blev det på kvällen, då min syster med familj hälsade på.
Innan dessa uppvaktningar fick jag faktiskt  något mer, nämligen ett tecken. Jag skulle sätta på diskmaskinen och i diskmedelsfacket stoppade jag en sån där yes-tablett med flytande grönt diskmedel överst.Precis när jag skulle stänga luckan fick jag se ett det bildats ett vitt hjärta mitt i det gröna! Det var absolut ett kärlekstecken, även om det visade sig i verkligheten först dagen efter. Efter en kärleksfylld morgonstund följde spännande äventyr. Jag och mannen i mitt liv (numera döpt till Bateman av min bästa vännina) prövade på klättring med säkerhetssele på olika typer av höga klätterväggar. Riktigt kul och utmanande, men attans vad jobbigt det var för både flåset och musklerna.Avslutade det hela med cafe Latté med vitt hjärta i skummet. Ännu ett tecken alltså! Svävade på moln som ni förstår. Tack å lov att veckan fick ett lyckligt slut, så tung som den var i början. Såväl bästa vänninan som dottern mådde dåligt då åsså strulade det i min teatergrupp och jobbbet känns väl sissådär.Men som sagt.......slutet gott, allting gott. Det gäller att leta fram gobitarna i livet å inte låta det tunga å gråa ta över.Inte alltid så lätt, men mitt mål är att sträva åt det hållet i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag fick en bild nu: Batman i sina trikåer o mantel med säkerhets sele. Var det ingen som undrade när han hängde där på väggen, en hjälte med säkerhets sele? Det var vågat av er båda tycker jag! Kram

2009-02-17 @ 07:44:51
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Takc snälla för din omtanke, det hjälper mig att veta att du finns och tänker på mig.

Vi tar en dag i taget nu, vet ju inte så mycket, alla är chockade och förtvivlade.

Tack igen fina vän.

Stor kram till dig.

2009-02-17 @ 22:11:03
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback