DRÖMMAR

Vaknade alldeles för tidigt idag. Låg och funderade på varför en del människor alltid måste framhäva sig och trampa andra på tårna.Varför bojkottar de andra människors idéer redan innan de är färdiguttalade? Dessa människor dödar min entusiasm och mitt engagemang. Det värsta är att de finns på min arbetsplats,så jag tvingas finna mig i detta, så länge jag blir kvar där.Men vem har sagt att jag måste stanna då?Ingen! Jag kommer att leta nytt jobb.
Ett jobb där jag inte hela tiden utsätts för nya, krävande utmaningar och höga prestationskrav från flera håll. Jag är färdig med denna sortens utveckling. Just nu skulle jag vilja ha ett tryggt och lugnt jobb som bara flyter på av sig själv.Jag vill lägga mitt fokus på min familj och investera i min egen inre hälsa. Så småningom vill jag sätta mig på skolbänken igen. Jag vill lära mig mer om mig själv.Jag vill hjälpa andra att hitta sina inre potentialer och se dem utvecklas. Kanske läser jag till beteendevetare, kognitiv beteendeterapeut, samtalsterapeut eller livscoach. Jag vet inte riktigt än, men det blir något åt det hållet i alla fall.Inget ska få komma ivägen för min dröm, även om jag redan mött på hinder.
Det finns människor som står mig nära som ofta ser hinder där jag ser möjligheter.Jag skulle önska att de ibland kunde lyfta mig istället för att hindra mig. De skulle få så mycket tillbaka om de vågade lyssna och vågade pröva.Jag skulle blomstra och inte kunna hejda mina känslor av lycka och kärlek. Även om de inte har behov av det jag kan ge dem , så är jag övertygad om att de skulle upptäcka en ny värld som skulle skänka dem mer glädje i livet.
Nåväl, det är deras val. Vi har alla våra val och mitt är att följa mitt hjärta och mina drömmar däri. Med det  önskar jag er alla en underbar dag i det vackra vädret.Tack för att ni finns för mig!

Kommentarer
Postat av: Anki

Bra skrivet gör nu som du vill och följ ditt hjärta. Jag tror på dej det vet du!

2009-09-12 @ 10:28:53
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Det är pappas favoriträtt. :)

Ja, lyssna på ditt hjärta och följ det.

Det låter jättespännande. Hoppas du hittar ett nytt jobb där du slipper sånna arbetskompisar.

Stor kram och godnatt.

2009-09-13 @ 23:24:49
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda ung mamma blogg

TILL HELA VÄRLDEN: MIN MAMMA ÄR BÄST!

Och mammsen, glöm aldrig det!

2009-09-15 @ 14:43:02
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: messan

Stort tack till dig för dina omtänksamma ord hos mig.Tack och kram!



Du har så rätt och jag känner igen mig så mycket just när det gäller arbetet.Har man viljan och styrkan så klarar man allt.

Kramar messan

2009-09-15 @ 20:25:55
Postat av: marie

Man ska alltid följa sitt hjärta, det brukar vara det rätta!!

Må så gott!

Kram

2009-09-15 @ 22:40:57
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: gotteochvi

JAG HAR BÖRJAT LYSSNA MER TILL MITT HJÄRTA OCH HAR INSETT ATT JAG ÄR MER TILLFREDS MED MIG SJÄLV OCH DET JAG GÖR. HJÄRTAT SÄGER TILL NÄR NÅGOT KÄNNS RÄTT.

2009-09-16 @ 08:43:48
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Som den där sången du vet:

Lyssna till ditt hjärta, som vet vad du känner

Det finns ingen annan än du som bestämmer

Lyssna till ditt hjärta, du har allt inom dig

Det finns inte nån som kan ta det ifrån dig!



Tack för att du läser min blogg och för att du vill fortsätta med det :-) Jag fortsätter nog, men kanske inte lika intensivt...vi får se.



Kram på dig!



2009-09-16 @ 16:42:50
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback