SEMESTER?

Snart är halva semestern till ända. Om man nu kan kalla det semester. Första veckan var jag visserligen iväg och campade i Danmark med yngsta dottern, hennes kompis och min mamma. Det var säkert bra att komma ifrån allt elände en stund, men jag kan inte påstå att det var särskilt avkopplande. Med maken på sjukhus är det inte så lätt att koppla av. Det blev flera telefonsamtal om dagen för att förvissa mig om att inget nytt tillstötte. Dessbättre gjorde det inte det. Tvärtom gick det åt rätt håll..............äntligen. När vi kom hem från Danmark på fredags-kvällen fick vi en glad överraskning. Maken var hemma, om än bara på permission. Härligt, ur flera aspekter.Jag räknade annars med att åka 13 milx2 för att besöka honom på sjukhuset på lördagen. Jag fick faktiskt andhämtning även på söndagen då han skulle skjutsas tillbaka till sjukhuset också. Hans kusin, som skulle tillbaka till sitt arbete neråt vårt land, tog med sig maken på vägen.Det var sorgesamt att skiljas igen.Önskade så att han slapp åka tillbaka till sjukhuset. Dessbättre kom redan dagen efter, dvs i måndags, det besked vi alla så länge väntat på. Han blev utskriven från sjukhuset för gott! Så underbart! Alla prover, undersökningar mm var nu helt normala. En sten av oro har lyfts från mitt hjärta.Nu kan resan tillbaka till livet för honom..................OCH för mig å resten av familjen äntligen få börja. Det kommer att bli tufft. Det ÄR tufft. Som sagt var, jag kan inte påstå att jag har semester, fast jag så innerligt behöver. Maken får tex inte köra bil på flera veckor, så jag har och kommer att få fortsätta köra honom till sjukhuset för provtagningar, sköterskebesök, läkarbesök samt till vänner mm mm. Jag är också den som måste ta hand om det mesta, så som att städa,fixa i trädgården, handla mm, här hemma en lång tid till framöver. Maken måste också ha lugn å ro, samt få vila vb, vilket betyder att jag knappt kan lämna hemmet utan att ta med eller ordna så att åtminstone minsta barnet håller sig hemmifrån. Jag som så väl behöver lite egentid för att orka.............för att inte hamna "i väggen" igen. Jag hade behövt någon att bolla alla mina tankar med, men tyvärr har jag inte det. Min terapeut har semester, så henne får jag träffa först om 1 månad ungefär. Släkt å vänner har nog med att tänka på maken, så de kan jag inte lasta. Å maken kan jag ju definitivt inte beklaga mig inför! Nä, jag får helt enkelt tiga stilla och bita ihop och hoppas på att jag klarar mig igenom den här tiden utan att rasa ihop. Det går väl ann så länge den sk semestern pågår, men sen då, när det är dax att jobba igen? Jag kommer INTE att vara utvilad när jag kommer tillbaka och min höst och vinter är redan fullbokad med uppdrag. Jag får ångest när jag tänker på det!


Kommentarer
Postat av: Anki

Hallå du kan bolla alla dina tankar med mej!!! Jag finns alltid till hands. Kramar i massor!

2009-07-25 @ 12:00:07
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anki

Kollar läget bara. Kram!!!

2009-07-27 @ 11:22:35
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja, det var en bra ide, ska jag med prova när jag får svårt att sova.

Vad glad jag är att din make äntligen är på bättringsvägen.

Jag skickar dig så mycket styrka jag kan, det låter mycket jobbigt och jag hoppas någon kunde lyfta lite av bördan från dig.

stor kram från mig och Jens.

2009-07-27 @ 20:49:16
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: messan

Så där jag med ibland...



Skönt att det går till rätt håll. Jag tänker på dig och maken!

Kramar om messan

2009-07-27 @ 21:58:36
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Jasmine

NJUT är allt jag kan säga.

njut de sista dagarna, minuterna och sekunderna !



välkommen att kolla in min blogg om du har tid :)

2009-07-28 @ 02:52:45
URL: http://jasmineaxelson.blogg.se/
Postat av: marie

Oj, du ser utt att ha det jobbigt...

Men så skönt att maken fått komma hem igen och att det verkar bättre med honom.

Hoppas du känner att du kan ta det lite lugnt, försök njuta av dagen. Tänker på dej!!



Jag har haft lite bloggtorka men är nu tillbaks. Ska kika runt vad du haft för dej.

Må så gott, kram

2009-07-28 @ 10:50:23
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: messan

Tittar in igen för att se hur det är med dig/er?

Du får höra av dig när du är på bloggen igen.

Ha det gott!

Kram messan

2009-07-31 @ 20:52:18
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback