JAG VÄGRAR ATT BLI TRAMPAD PÅ!

Just nu är jag glad att jag inte har stängt ner den här bloggen. Jag måste nämligen få beklaga mig ett ögonblick.
I förra veckan hade jag ett möte med min chef som gjorde mig riktigt nedstämd. Inte ett enda positivt ord kom över hans läppar. Inget ovanligt i och för sig. Vi drabbas alla av det allt som oftast.Fast det är ingen tröst för mig att veta att jag inte är ensam. All motivation, engagemang och entusiasm rinner rakt ner i skorna så fort han öppnar munnen. De flesta tycks tiga still eftersom det visat sig lönlöst att protestera.
Jag tänker inte tiga still oavsett om han lyssnar eller inte. Han ska få veta hur jag upplevde mötet  och vilka känslor han väckte hos mig. Om inte han behandlar mig väl, så tänker jag  åtminstone själv behandla mig med respekt, för det är jag värd.
Jag har redan kastat ut en blänkare om att mötet väckt funderingar och känslor hos mig och att jag kommer att återkomma med ett förtydligande. Idag har jag börjat påta på det, för jag inser att det blir bäst för mig själv att skriva ner det än att möta honom öga mot öga. I dagarna kommer han att mottaga det.Jag är inte rädd för hans ev reaktion och agerande. Rädslan att ännu en gång låta mig tryckas ner ger mig styrka att våga stå på mig.
Jag har också nämnt mitt missnöje, utan närmare förklaring,till våran styrelserepresentant. Dock har jag inte bett henne gå vidare förren möjligen efter det att han ev yttrat sig.
Jag måste medge att jag är stolt över mig själv för att jag är ärlig och uppriktig, inte minst mot mig själv.

Kommentarer
Postat av: Anki

Det är rätt, stå på dej vännen låt inte chefen trampa ner dej det är du inte värd! Kram

2010-02-15 @ 22:33:57
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Bra gjort! Sådana personer skall inte vara chef. Blir så arg när jag träffar på eller hör om dåliga chefer. De finns för gott om dem. Att de inte har självinsikt nog att förstå att de är på fel plats? Därför är personer som du guld värda. Som vågar säga ifrån. Det är ett arbetsmiljöbrott vi snackar om. Anser jag. Kram!

2010-02-16 @ 10:59:18
Postat av: marie

Applåd...bra gjort!!

Som "grynet" sa: "Ta ingen skit".



Du är en stark och underbar människa som inte ska trampas på!!

Kram på dej och trevlig helg!

2010-02-19 @ 17:01:30
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Bammie

Hej Marie! Bra bra bra och hoppas att det blir något bra av det. Kram

2010-02-23 @ 17:55:08
URL: http://bammiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback