JAG VILL, JAG KAN, JAG SKA!

Räcker det med kunskap och erfarenhet för att nå resultat? Nä, inte vad jag har sett vare sig i min yrkesroll eller mitt privatliv. Vad är det då mer som behövs? Vilja, tro och beslutsamhet.Det är väl någonstans på den vägen som det fallerat när det gäller min hälsa. Egentligen vill jag leva mer hälsosamt för att  kropp och själ ska må bättre och hålla längre. Varför gör jag då inte det? Ta det här med motion tex. Trots att jag vet att motion påverkar både kropp och själ positivt, så slutade jag motionera när psyket sviktade. Antagligen tappade jag tron på min förmåga att klara av att motionera pga den psykiska motgången. Jag kan välja att ursäkta mig med "ingen är mer än människa" eller "man kan inte alltid vara på topp", men sen då? Ska jag nöja mig med det? Nä, hur ska jag då nå dit jag innerst inne vill? Jo, jag måste tro på min förmåga att resa mig, att ta nya tag , istället för att intala mig att "loppet är kört". När väl tron finns där kan inget hindra mig från att nå dit jag vill. Frågan är bara vad jag ska börja med? Eller rättare sagt, vad jag ska fortsätta med? Ren"själavård" ägnar jag mig redan åt i olika form. Nu är det kroppens tur! Motion, kost/näringstillskott,ansiktsvård, tandvård mm mm. Allt på en gång eller en sak i sänder? Min kunskap och erfarenhet säjer mig att jag ska välja det senare, alltså en sak i sänder.Min känsla och lust säjer mig däremot att jag istället ska satsa på både kost/näringstillskott och motion, fast sätta upp ett litet mål inom var och ett av dessa områden.






Åh, så skööööönt! Nu är jag på gång! Tur att man kan peppa sig själv.

Jag VILL, jag KAN, jag SKA besluta mig för vad jag ska göra.
(Kanske finns svaren i mina bilder här?)

Jag VILL, jag KAN, jag SKA nå mitt mål!

Kommentarer
Postat av: Anki

Snälla när du vet så väled mej för jag har verkligen tappat stinget när det gäller de här sakerna! Är det något vi kan ta i tag i tillsammans? Vi kan ju vi vill ju och vi skall verkligen!!! Nu fattas det bara jävlar anamma! Kram

2009-06-04 @ 08:16:45
URL: http://anci.62.blogg.se/
Postat av: Anki

Du vägled skulle det ju vara så klart!

2009-06-04 @ 08:17:40
URL: http://anci.62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback