Tankar kring mitt bloggande

Ibland funderar jag på om mina blogginlägg är för ytliga. Jag syftar då inte på det jag skriver om mitt förflutna. Där hoppas och tror jag att såväl mina känslor som vem jag var och kanske fortfarande är ,kommer fram.
Även i andra inlägg kommer nog känslorna fram.
Det jag menar med ytlig handlar mer om vem jag är. Jag förefaller nog vara väldigt anonym i det hänseendet. Jag har medvetet valt att vara det, mest pga av mitt förflutna, men också för att jag inte vill lämna ut för mycket av mitt privatliv.
 Jag förstår att de flesta inte är så försiktiga som jag. Jag läser en del bloggar och i väldigt många av dem kan man läsa om deras familjesituation, boende, yrke mm. Måste erkänna att det känns lite som om man känner dessa människor för att de delar med sig av just det här.
Jag tror inte att jag är så anonym längre, eftersom jag har länkat min blogg till nära och kära, vilket de i sin tur gjort till mig. Kanske behöver jag inte vara så anonym heller. De som känner mig vet redan en del om mitt förflutna. De som INTE känner mig spelar det ju inga roll om jag "lämnar" ut mig till. Med andra ord, så kan jag lika gärna berätta lite mer om mig själv.Frågan är bara om det spelar er läsare någon roll om jag gör det eller inte. Kommer min blogg bli intressantare? Kommer fler att läsa den? Eller är det "skit samma? Som ni märker är era åsikter viktiga för mig. Även om min blogg till stor del startades för att ge mig själslig terapi, så vill jag också nå ut med mitt/mina budskap mm.
Jag tar därför tacksamt emot era synpunkter när det gäller dessa funderingar. Har ni önskemål/förslag på annat som kan göra min blogg intressantera blir jag lika glad att få höra om det.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

tack snälla rara du. Dina ord värmer som alltid.

Jo,jag ska ta vara på stunden med Daniel, det är viktigt.

Du ska ju absolut göra som du själv känner. jag vill gärna veta mer om dig. :) Men du måste känna själv, din blogg är ju väldigt intressant och den betyder mycket för mig som den är också.

Godnatt och en superstor kram till dig.

2009-02-04 @ 21:47:08
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Molls

Klart det skulle vara roligt och intressant att få veta mer om dig, men det är inget måste. :)

2009-02-10 @ 13:44:32
Postat av: Jag själv

Tack för era synpunkter! Känns bra att veta att min blogg intresserar er oavsett om jag väljer att fortsätta vara anonym eller om jag skulle känna för att "öppna mig" mera.Får se hur jag kommer att göra..........

2009-02-10 @ 23:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback