En dag för allting

Tänk, det finns snart en dag för allting.Ta tex Mors Dag och Fars Dag. Tur att vi har de här dagarna. Hur skulle vi annars komma ihåg att vi har föräldrar? Inte gör de sig påminda och inte tänker vi på dem annars........eller? Hur skulle vi hinna det,mitt i all stress?
Vi skulle säkert glömma äta med.Det finns sån tur är dagar som påminner oss om det också. Kanelbullens dag,Våffeldagen och Semledagen. Men hallå,borde vi inte låta bli godsakerna? Det är ju hälsofarligt. Om vi nu måste påminnas om att äta, så är det väl ändå konstigt att vi inte påminns om nyttigare alternativ. I tidningarna, på tv, ja, överallt blir vi ju hela tiden MATADE (vitsigt va?) med hur vi ska äta för att hålla oss friska. Kan inte förstå varför vi inte inför Fruktens dag, Grönsakens dag eller Fiberdagen istället.
I hälsan tecken finns ju redan den dagen vi har imorgon, Alla Hjärtans Dag.
 Ja, min tolkning är i alla fall att vi ska vara rädda om vårt hjärta den dagen. Rök inte,stressa inte, glöm inte motionera osv. Räcker det att tänka på det en dag om året för att slippa hjärtinfarkt?Eller är dagen till för alla brustna hjärtan, för att de ska kunna bli hela igen?
 Alla Hjärtans Dag är kanske inte så dum ändå, men det finns fler organ vi borde vara rädda om.Tex kunde det finnas Alla ögons dag.Då, om inte förr,är det dax att sluta blunda för sanningen.
Lyssna till din inre röst, ja det kan man göra på Örats dag.
Åsså har vi Lever-dagen.Dagen då vi struntar i alla måsten och  lever för dagen.
Efter att ha vänt och vritt på det här en stund har jag kommit till en slutsats.
Vissa dagar kan vi vara utan.Andra dagar behöver vi ha fler av. Rätta mig om jag har fel!

Kommentarer
Postat av: Fantomens Kvinna

Du är alltid så klok var får du all klokhet ifrån? Skickade sms till dej precis samtidigt som jag gick in här och såg att du skrivit dessa kloka ord. Du är bäst och jag är glad att jag får ha dej som vän. Massor med kramar

2009-02-13 @ 23:34:05
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag vill tacka för dina fina och stärkande ord.

Önskar dig en fin dag.

Stor varm kram till dig.

2009-02-14 @ 11:33:25
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback