ÅRET SOM GÅTT

Så här näst sista dagen på året sitter jag här och tittar tillbaka på 2009. Jag kan konstatera att detta året blev bättre än 2008, även om det bitvis varit mycket tufft.
Jobbet som inte blev som jag tänkt mig. Makens alla turer på sjukhuset. Mina mentala svackor.
Men varför fokusera på det? 2009 hade också en hel del gobitar att komma med.
Kortare och längre resor.Med make och vänner. Ensam med minstingen,hennes kompis och min mamma. På tu man hand med maken. Bara jag och bästa vänninan en hel vecka på Kreta. Åsså min inre resa förståss. Den största och mest omvälvande resan av alla.
När jag tänker tillbaka kan jag också känna lyckoruset jag fylldes av när jag gjorde comeback på teaterscenen. Precis som jag minns, med stolthet och värme i hjärtat,dagen då min son gjorde succé och senare vann pris för sin film " I tomhetens paviljong".
Vidare firade ett älskat litet barnbarn sin allra första födelsedag på årets första dag.Jag fick glädjen att öppna upp mitt hem och duka upp till prinsesskalas för båda föräldrarnas släkter. Min kära dotter fyllde 20 år några veckor senare. Att få bjuda på ett sista kalas innan klivet in i vuxenvärlden kändes gott ända in i själen.
2009 bjöd mig även på rogivande promenader i Botaniska trädgården och i kantarelldoftande skog.Salta bad, glittrande sjöar och vackra naturvyer förevigade i bild. Ögonblick av frid, harmoni, lycka och kärlek. Känslor av hopp och tro.
Jag väljer att minnas allt det goda för jag vill ge mitt 2010 en bra start.
Jag kommer tillbaka till er när klockan har ringt in det nya året. Då ska jag berätta om mina drömmar och förväntningar inför 2010.
Tack kära ni för i år.
GOTT NYTT ÅR!



Kommentarer
Postat av: Anki

Åh vad jag väntar på ett fortsatt år med nytt inlägg av dej. KRAM

2009-12-31 @ 12:17:25
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja, det hinner hända mycket på ett år, både fina och svåra saker.

Härligt att du kan fokusera på det fina som du varit med om.

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år!

Kram

2009-12-31 @ 14:30:10
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: marie

Gott nytt år!

Detta år kommer bli ett bra år!

Kram

2010-01-01 @ 21:40:53
URL: http://mariekjerulf.blogg.e
Postat av: Ingrid

2010-01-01 @ 23:44:23
Postat av: Ingrid

Visst är det härligt hur mycket man finner, när man funderar tillbaka på ett år som gott. Och samlar men det fina som hänt i en minnenas ask har man en gyllene skatt för framtiden. Önskar att nya året blir rioktigt gott!

2010-01-01 @ 23:49:27
URL: http://hoglindkommunikation.blogspot.com/
Postat av: marie

Helt rätt! Man ska minnas det goda och inte titta tillbaks efter det tråkiga.

Hoppas 2010 blir ett toppen år!!!

Jag bor i Dalarna förresten och nu kryper -graderna neråt igen......Brrrrr. Nu -17 grader....

Kram o trevlig fortsättning på helgen!!

2010-01-02 @ 18:24:35
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag hoppas att du får ett jättebra 2010!

2010-01-02 @ 18:29:04
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback