FÖRÄNDRING?

Äntligen känner jag att livet börjar bli lite normalt och att jag så sakterligen återhämtar mig. Skönt! Jag har försökt ta dagen som den kommer under min sjukskrivning och gjort det som fallit mig in. Det har faktiskt blivit en hel del må-bra-saker. Jag har tex plockat svamp, varit på kulturfestival, fikat i gammal torpmiljö, promenerat vid hav och sjö och hälsat på en gammal vän som bor i en annan stad. Imorgon återgår jag, med blandade känslor, till jobbet på halvtid. Jag får väl tro att det ska funka.
Jag har funderat, från det ena till det andra, en del över min blogg.Såväl namn som designe är så dyster och dessutom missvisande med tanke på det huvudakliga innehållet. Tanken med min blogg var ju från starten att skriva om mitt förra förhållande,där jag misshandlades under 8 år. Numera skriver jag väldigt sällan om det därför att jag inte orkar rota i mitt förflutna just nu. Jag funderar därför på att byta namn på bloggen och skapa en ny designe alternativt att starta en ny blogg. Fördelen med att starta en ny blogg är att jag inte behöver vara så anonym längre. Vill jag lämna ut namn och foton, så är det okej, vilket jag inte tycker känns okej i min nuvarande blogg. Å ena sidan kan man fråga sig vem som skulle läsa min nya blogg. Jag antar att jag med min nuvarande blogg vars huvudsyfte varit (är?) att berätta om kvinnomisshandel har en del läsare just pga ämnet. Som ni märker behöver jag råd och stöd av er i denna fråga, så snälla ni, tala om vad ni tycker angående mina blogg-förändrings-idéer!

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Kanske kan du behålla både den här bloggen och skriva i den när du orkar, och starta en ny blogg för andra saker?

Oavsett hur du väljer att göra hoppas jag att du talar om ifall du gör en ny blogg så att jag kan följa med :-)



Kram

2009-08-17 @ 07:55:52
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Party-pinglan!

Jag tycker också att du ska behålla denna blogg,och skriva om ditt förflutna när du känner att du vill å orkar! Och så kan du ju starta en ny,med ditt nuvarande liv med lite bilder å så....Jag kommer att läsa båda i såna fall,kram kram!!!

2009-08-17 @ 21:57:13
Postat av: marie

Jag tycler du ska göra det söm känns rätt o riktigt för dej. Blogga gör man ju för sin egen skull. Skriv vad du vill och när du vill

kram

2009-08-17 @ 22:44:30
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Anki

Behåll den här bloggen tills vidare och starta en ny också! Kramar om världens bästa väninna!

2009-08-17 @ 23:22:09
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback