FÖRVIRRANDE





Vad komplicerat livet kan vara ibland. Utifrån, med andras ögon, verkar allt så bra. Och den bilden är kanske rätt till stor del. Men djupt därinne döljer sig någonting annat. Något som ligger där och gnager.Ska man nöja sig med presentförpackningen tom på innehåll eller är det just innehållet som är det viktiga? Det bästa vore nog ett komplett paket, men ibland är det svårt att få till.Ska då bekvämligheten, tryggheten och andras krav och förväntningar få råda eller är det hjärtats och själens röst som ska vara vägvisare?"Var nöjd.Var tacksam" säjer en röst. En annan säjer "Sök och Du skall finna.Ta för dig." Ack, så komplicerat och så förrvirrande.Någon som känner igen sig? Någon som har svaret på livets gåta?

Kommentarer
Postat av: Anci

Hade jag haft svaret på livets gåta hade jag delat det med dej, och då hade jag inte suttit här inatt heller!

Kram A

2008-10-31 @ 01:29:37
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: A

Jag har läst det här hur många gånger som helst. Det känns som det du skriver är precis som jag känner. Det är lite kusligt!!!

2008-11-02 @ 20:51:12
Postat av: sanna

du skriver så bra marie. jag blir berörd av din blogg...

2008-11-04 @ 21:28:03
URL: http://sanna8710.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback