SPÄNNING OCH MYSTIK

HAN hörde snart av sig igen. Redan dagen efter om jag minns rätt.Vi träffades.Det kändes spännande.Det var något mystiskt och lockande över honom.Vi fortsatte hålla en vänskaplig kontakt. Mer än så var det inte, så jag fann ingen anledning att sluta festa och umgås med vem jag ville.På en fest träffade jag en annan man som var i lite "samma båt" som mig själv. Vi fann tröst hos varann och träffades ibland. En gång ringde den mannen mig när HAN var där. Så här i efterhand förstår jag att det var då jag såg det första tecknet på vad som komma skulle. HAN tände till med ilska, svartsjuka och utfrågningar.Jag blev väldigt förvånad eftersom jag bara såg oss som vänner. Inga andra känslor hade utspelats emellan oss. Efter det att vi pratat igenom saken och jag fått en chans att förklara mig lugnade HAN ner sig. Jag funderade mycket på vad HANs känslouttryck stod för och hur jag skulle ställa mig till det hela.Det fanns något skrämmande över HANs sätt att reagera, men samtidigt kändes det smickrande. Som om jag betydde något för honom, fast att han kanske var för blyg att visa det. Jag träffade den andra mannen vid något tillfälle till,men vi upptäckte snart att det inte gav så mycket. Däremot hade det väckts ett intresse för mer än vänskap för honom,som skulle komma att bli min sambo.Vi började träffas allt mer.HAN verkade lite blyg, men om jag visade vägen var HAN med på noterna.Succesivt utvecklades ett kärleksfrörhållande som var spännande och lockande till en början,samtidigt som där också fanns många frågor och funderingar kring denna mystiska man.

Kommentarer
Postat av: sanna

Du skriver jätte bra.

2008-11-05 @ 10:25:42
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: Cicci

De syns vars din dotter har fått sin författar sida ifrån.

2008-11-05 @ 12:15:58
URL: http://psissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback