TILLBAKA!

Nu är jag tillbaka igen och det är tack vare den respons jag fick när jag skrev att jag funderade på att sluta blogga.
Känns härligt att veta att min blogg fyller en funktion även för andra och att det är okej att låta dystra tankar få komma fram allt som oftast. Hädanefter följer jag mitt hjärta och skriver om det jag har behov och lust för, även om det skulle innebära  mest tunga,djupa tankar och funderingar. Egentligen är det nog så det ser ut för många av oss i perioder av livet.
Det har varit både upp och ner sedan sist jag skrev. Mycket stress och jäkt. Det är ju jul snart, och det påverkar alldeles säkert inte bara mig. Dock märker jag att jag är mindre stresstålig och mer känslosam än före min utbrändhet. Dessbättre har jag lärt mig att känna efter vad jag vill innan jag säjer ja eller nej till saker och ting. Ibland har jag jättesvårt att välja. Jag vill så mycket, men framförallt så bryr jag mig för mycket om vad andra tycker och tänker. Det gör att jag lätt får dåligt samvete när jag säjer nej.När det dåliga samvetet väl lagt sig kan jag uppleva en frid/ett lugn. Det är den känslan som hädanefter ska få bli min morot/mitt mål när jag hamnar i jobbiga val.
Ett exempel på ett nyligen upplevt dilemma var när jag lovat vara barnvakt åt mitt barnbarn i några dagar, samtidigt som jag hade teaterlektion en kväll samt en hel hegdag. Då det är knappt om tid tills vi har premiär är det högst olämpligt att inte närvara på teaterlektionerna. Att säja nej till barnpassningen gick inte,eftersom föräldrarna var utomlands. Svärföräldrarna var med, så de kunde inte heller hjälpa till. Viss hjälp kunde jag dock få av 2-3 anhöriga, men att "bolla runt" ett litet barn på det sättet gav mig dåligt samvete.
Alltså kvittade det vad jag valde. Båda mina val skulle skapa dåligt samvete. Vilket var värst? Jag ransakade mig själv på det känslomässiga planet och då plötsligt var det hur lätt som helst att välja. Jag var med en kort stund på teatern,för att få viss information. Helgpasset hoppade jag över helt och hållet. Istället njöt jag av att bara få ta hand om mitt underbara barnbarn och det kändes så rätt/så bra på alla sätt och viss.
Jag, och ni med för den delen,kommer säkerligen ställas inför flera liknande  val i framtiden. Skillnaden är dock den att man växer/blir bättre rustad för varje ställningstagande där valet utgår från de innersta känslorna/tankarna. Visst är det härligt att veta?
 Nog om detta. Jag måste berätta en rolig sak till sist. Jag har gjort filmdebut! Min bästa vänninas son har gjort och gör fortfarande en såpa-serie här på nätet. I söndags spelade jag uteliggare i en scen. Avsnittet kommer att visas from 22/12. Missa inte det, och inte alla de föregående avsnitten heller för den delen. Jättebra serie, tycker jag. Ni hittar den på
http://www.wexey.nu/
Skriv gärna å berätta vad ni tycker både om mitt framträdande och om serien. Ha det gott så länge och än en gång TACK för ert stöd!

Kommentarer
Postat av: sanna

du kommer nog va den hetaste uteliggaren i världen :)

2008-12-18 @ 00:00:48
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: angelica

Hej!

Jag har läst din blogg sedan starten. Även ifall det är tunga saker du beskriver så är det så himla viktigt för alla människor där ute. Du skriver otroligt bra också. Så sluuta inte nu!

2008-12-18 @ 01:05:29
Postat av: Tantvarning.

Du är väldigt viktig för mej! Att du är en het skådis vet jag, som har fått kolla på filmningen! Min bästa vän fortsätt att skriva det gör du så bra den känns så bra att veta att jag inte är ensam om mina "symtom". Kram

2008-12-18 @ 01:43:38
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Molls

Åh vad roligt att du är tillbaka!:) Bra att du insett att det är din blogg som du får skriva va du vill i, att det är okej om den innehåller mycket jobbiga och tunga saker. Men vet du, jag tror många tycker att det är en lycklig blogg eftersom vi vet att du har klarat dig ur den hemska och vidriga situationen och för varje dag blir bättre på att ta hand om dig själv. och då menar jag ta hand om dig så att du tar hand om din själ.

Vad roligt med filmen/serien! Ska verkligen kolla och återigen vad roligt att du är tillbaka! Vi har saknat dig :)

2008-12-18 @ 22:34:16
Postat av: Robin

du var grym som uteliggare !!! =)

2008-12-18 @ 23:56:52
URL: http://www.wexey.nu
Postat av: Jag själv

TACK för varma och uppmuntrande "välkommen-tillbaka-ord. Härligt med sådan respons!

TACK också för postitiv feedback på mitt film-skådespeleri!



2008-12-19 @ 00:22:43
Postat av: Sara

Härligt att du e tillbaka !! Har kollat varje dag så ja inte missar nåt!! Förstår att de e svårt o skriva om allt jobbigt, men tycker de e starkt av dig !! Grym blogg precis som din dotters :D

2008-12-21 @ 00:39:01
Postat av: Bammie

Klart du skall skriva! Det hjälper säkert både dig själv och andra. Mig hjälpte det att läsa om hur du valde efter känslan.

Kram till dig.

2008-12-22 @ 13:31:18
URL: http://bammiesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback