SLUTA BLOGGA? TA PAUS?

Jag borde uppdatera min blogg lite oftare..................eller också inte. Känns inte som om jag har så mycket att ge,som om någon bryr sig. Kanske inte är så konstigt. Det mesta jag skriver om är tungt och djupt. Att det jag skriver om mitt förflutna blir så går inte att göra något åt. Det fanns inte mycket glädje på den tiden. För att det inte skulle bli för tungt för er läsare och för att det inte skulle bli för påfrestande för mig att orka uppdatera bloggen, har jag i min presentation lovat att varva mitt förflutna med lättsammare inslag. Jag är, som jag tidigare sagt, i grund och botten, en positiv person som älskar livet. Tyvärr har ni nog inte fått se så mycket av den sidan här. Jag är ledsen, men mitt rätta jag har fått sig en rejäl törn detta året.Jag gick in i väggen i våras, vilket jag nog har nämnt förut. Med flera traumatiska kriser i bagaget blev det till slut för mycket helt enkelt.Många har tyckt att jag har återhämtat mig snabbt efter det som hände i våras.Saken är den att jag inte alls känner mig återställd. Jag har bara lärt mig, genom allt jag varit med om i livet, att det gäller att överleva och då måste man bita ihop och kämpa på.Vad som finns där inom mig borde jag inte belasta någon annan med. Här har jag dock gjort det. Kanske är det därför jag knappt får några kommentarer.Ni kanske inte ens orkar läsa mina inlägg längre.Det är nog  lika bra att lägga ner bloggen. Att skriva för egen-terapi kan jag ju göra ändå. Jag har faktiskt en gammal hederlig papperdagbok som väntat länge på att bli fylld.I den får jag vara hur allvarlig, djup och ledsen jag vill.I den behöver jag inte ta hänsyn till någon.Jag tror att jag ska plocka fram den och fylla den med allt det tungsinta, ledsna, tomma och ensamma som jag känner inom mig och som upptar mina tankar. Någon gång vänder det väl igen och då kommer jag tillbaka och visar mitt rätta jag.Ha det så gott tills dess!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Men mamma, va fan? :(

2008-12-04 @ 00:02:51
URL: http://angelyangel.blogg.se/
Postat av: Sara

Kan ju inte sluta blogga, läser både din o din dotters varje dag!! Tycker verkligen dom e mega bra !! Samtidigt som de e hemskt att dom saker har hänt i erat liv, så lär man sig hur man ska tänka senare i livet, så de inte får hända fler gånger....

2008-12-04 @ 01:23:32
Postat av: Jag vill belastas!

Instämmer med Angelica men bästa vännen,va fan?:(

Du kan ju inte sluta nu! Det som finns inom dej kan du belasta mej med och det vet du! Och jag brukar ju komma till dej med mitt! Inga dumheter nu min bästa vän. STOR KRAM

2008-12-04 @ 08:03:37
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Tess

jag läser både din och din dotters blogg, de är så välskrivna och personliga. Tror att du har många läsare som blir berörda av din bakgrund och det du lyfter fram i bloggen. Säkerligen finns många därute som varit med om samma eller liknande händelser, men det är nog inte alla som har någon att prata med. Bloggen är kanon och kan nog både hjälpa och "varna" personer, fortsätt så!

2008-12-04 @ 09:09:02
Postat av: Caroline

Jag gillar din blogg , sluta inte skriva! : )

2008-12-04 @ 15:43:56
URL: http://carolinemode.blogg.se/
Postat av: Caroline

Gillar din blogg , sluta inte skriva! : )

2008-12-04 @ 15:44:49
URL: http://carolinemode.blogg.se/
Postat av: Eva

Sluta inte nu. Jag läser din blogg med stort intresse men hinner tyvärr inte läsa så ofta som jag skulle vilja. Det är jätte intressant att lära känna en annan sida av dig än den jag såg på jobbet när vi arbetade ihop. Att jag inte skrivit ngn kommentar tidigare beror bara på att jag inte har ord för vad du har varit utsatt för. Så fortsätt är du snäll. Kram.

2008-12-04 @ 17:12:43
Postat av: hanna

nej! jätteintressant blogg! sluta inte!

2008-12-04 @ 17:58:51
Postat av: Cecilia

Håller med alla andra:)

2008-12-04 @ 19:08:04
Postat av: Molls

NEJ! Sluta inte blogga! Din blogg är den bästa jag vet, och du får vara exakt hur ledsen och djup du vill, bara du fortsätter! Jag tycker det är så enormt intressant att höra om ditt förflutna och jag kan säga att jag gråter varje gång jag läser ett inlägg om det. Din blogg gör skillnad. Om det tar kommentarer för att du ska fortsätta kan jag kommentera 100 gånger varje dag bara du inte slutar! Men anledningen till att du inte får mycket kommentarer, vad jag tror, är att det finns inte ord. Man läser och blir förstummad. Men jag kan säga att det nog är många som beundrar dig, jag beundarar dig. Snälla sluta inte, din blogg behövs och folk vill läsa den! Ta hand om dig, och gör det som känns bäst, bara det inte är att slutar. :)

2008-12-04 @ 21:06:44
Postat av: Molls

NEJ! Sluta inte blogga! Din blogg är den bästa jag vet, och du får vara exakt hur ledsen och djup du vill, bara du fortsätter! Jag tycker det är så enormt intressant att höra om ditt förflutna och jag kan säga att jag gråter varje gång jag läser ett inlägg om det. Din blogg gör skillnad. Om det tar kommentarer för att du ska fortsätta kan jag kommentera 100 gånger varje dag bara du inte slutar! Men anledningen till att du inte får mycket kommentarer, vad jag tror, är att det finns inte ord. Man läser och blir förstummad. Men jag kan säga att det nog är många som beundrar dig, jag beundarar dig. Snälla sluta inte, din blogg behövs och folk vill läsa den! Ta hand om dig, och gör det som känns bäst, bara det inte är att slutar. :)

2008-12-04 @ 21:08:10
Postat av: Bästisen

Du ser min vän det finns en del som vill att du fortsätter. Och de har rätt det finns inte ord på vad du och dina barn har genomgått. KRAM

2008-12-04 @ 23:28:40
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Sluta inte blogga.....

2008-12-06 @ 12:03:14
Postat av: Anonym

Du får verkligen inte sluta blogga!!!!

Känns som om du lär mig en hel del av att berätta ditt tunga förflutna och det är verkligen en intressant läsning. SLUTA INTE!!=)))))

kramis!

2008-12-08 @ 17:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback